Josipović: Kompanije trebaju biti društveno odgovornije

7.06.11. | Vijesti

banka.hr, 6. lipnja 2011.

Zaposlenici koji rade u tvrtkama gdje se primjenjuju društveno odgovorno poslovanje žive kvalitetnije i imaju bolje radne uvjete, kazao je predsjednik Ivo Josipović na 2. nacionalnoj konferenciji o DOP-u.

U Hrvatskoj je u zadnjih nekoliko godina puno učinjeno na promociji i integraciji društveno odgovornog poslovanja (DOP), brojne tvrtke koriste smjernice tog poslovanja za izvještavanje, provodi se i rangiranje tvrtki prema nefinancijskim kriterijima Indeks DOP-a, ali je još potrebno da svi sektori udruže napore kako bi se taj koncept proširio na zadovoljavajući način, istaknuto je u ponedjeljak na 2. nacionalnoj konferenciji o DOP-u u Zagrebu.

Govoreći na konferenciji, koja je u organizaciji Nacionalne mreže za DOP okupila stotinjak sudionika, predsjednik Republike Ivo Josipović istaknuo je kako je društveno odgovorno poslovanje jedan od onih ciljeva koje bi hrvatsko društvo u svojoj tranziciji trebalo prihvatiti i analizirati.

Društveno odgovorno poslovanje danas je nešto novo i bit će sve više nešto što je pravna, politička i poslovna kategorija s aspekta tvrtki koje je prakticiraju i koje djeluju na tržištu.

Zaposlenici koji rade u tvrtkama koje primjenjuju DOP žive kvalitetnije, imaju bolje radne uvjete, a velike korporacije dio društveno odgovornog poslovanja integriraju u svoje poslovne planove, napomenuo je predsjednik Josipović.

Kazao je i kako je uvjeren da one tvrtke koje dugoročno ne budu u svoj poslovni plan imale ugrađen koncept DOP-a neće dobro prolaziti.

DOP podiže uspjeh, ali i uspjeh omogućava društveno odgovorno poslovanje, rekao je predsjednik Josipović.

Na konferenciji je istaknuto kako društveno odgovorno poslovanje podrazumijeva visoke standarde odgovornosti u svim segmentima poslovanja – društvu, zaposlenicima, korisnicima, dobavljačima, okolišu.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva Ruđer Friganović istaknuo je kako je održavanje ove konferencije značajno posebice u kontekstu skorog ulaska Hrvatske u EU.

Razumjeti DOP je razumjeti jezik kojim govori EU, što je značajno zbog konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, kazao je.

Ako ne govorite tim jezikom i ne usvajate standarde ispadate iz kruga koji posluje s Europom, rekao je Friganović.

Konferencija o DOP-u dio je projekta koji financira EU i rezultat zajedničke inicijative suradničke mreže organizacija za razvoj društveno odgovornog poslovanja koju čine Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska udruga banaka, Hrvatska udruga sindikata, Ekonomski fakultet u Zagrebu, UNDP/Global Compact Hrvatska, dok su podupiratelji Ministarstvo gospodarstva, Zelena akcija i Odraz.

Share This