poslovni.hr, 21. studenoga 2013.
Henkel, jedna od najuspješnijih svjetskih kompanija, unatoč ekonomskoj krizi veliku pažnju pridaje održivom i društveno odgovornom poslovanju. Kako i sami često ističu predan rad na održivosti jedan je od njihovih ključnih korporativnih vrijednosti, a cilj im je biti prvi koji će ponuditi nova rješenja za održivi razvoj i istovremeno odgovorno oblikovati svoje poslovanje i povećavati gospodarski uspjeh.
Ta ambicija obuhvaća sve aktivnosti Henkela te čini osnovu na kojoj temelje strategiju održivosti za 2030. U njoj planiraju svoje zaposlenike dodatno uključiti u aktivnosti vezane uz održivost, intenzivirajući tako svoju suradnju s partnerima duž lanca vrijednosti i dodatno unapređujući svoje alate za procjenu, upravljanje i komunikaciju. O društveno odgovornom poslovanju tvrtke Henkel razgovarali smo s Helenom Grahovac, direktoricom sektora sredstava za pranje i čišćenje u domaćinstvu za Adria regiju.
Što društveno odgovorno poslovanje znači za Henkel?
Dugo godina termini “održivost” i “društveno odgovorno poslovanje” koristili su se kao sinonimi. U Henkelu jedan i drugi koristimo kako bi ukazali na ravnotežu između gospodarskih, ekoloških i društvenih ciljeva te na odgovorno poslovanje u skladu nizom vrijednosti. Uporaba oba termina omogućila nam je da pomognemo našim dionicima razumjeti kako naše strategije i aktivnosti nisu usmjerene samo na “zaštitu okoliša”. U Henkelu održivost definiramo na način da ljudi žive bolje, unutar granica resursa planete – dok će porast broja stanovnika i sve veće smanjenje resursa predstavljati izazove, u isto vrijeme će pružati i prilike. Jednostavno rečeno – moramo činiti više koristeći manje.
Što biste konkretno mogli izdvojiti kao primjer održivog poslovanja u vašoj kompaniji?
Izvedba tvrtke Henkel vezana uz održivost u 2012. godini pokazuje kako tvrtka stalno radi na poboljšanju učinkovitosti i sigurnosti. U posljednjih jedanaest godina potrošnja vode smanjena je za 44 posto, energije za 43 posto, a otpad je smanjen za 53 posto po toni proizvodnje. U istom razdoblju broj nezgoda na radu je pao za 86 posto. Ovi su uspjesi veoma važne prekretnice za Henkel, kad su u pitanju srednjoročni ciljevi za 2015. godinu, a na putu do 2030. godine očekuje se utrostručenje učinkovitosti resursa. I 2012. godine Henkel je potvrdio vodeću poziciju u održivosti. Primjerice, Hankel je uključen u FTSE4Good indeks već dvanaestu godinu z redom. Naveden je kao lider u svom sektoru prema indeksu Dow Jones Sustainability već šestu godinu aredom, a peti put zaredom proglašen je jednim od najetičnijih svjetskih kompanija.
Koji su društveno-odgovorni projekti obilježili vašu tvrtku posljednjih godina?
Tijekom proteklih 19 godina, koliko smo prisutni na tržištu Republike Hrvatske, Henkel se nastojao uključiti i pružiti svoju potporu tamo gdje je bilo potrebno. Svakako nastojimo prepoznati potrebe lokalne zajednice te se trudimo primjereno i brzo reagirati na neke situacije koje zahtijevaju trenutačnu reakciju. Također, imajući u vidu korporativnu kulturu Henkela veliki broj projekata vezanih uz različite segmente pokrećemo sami.
Možete li izdvojiti neke projekte?
Iznimno je teško izdvojiti samo neke projekte, ali svakako se posebno ponosimo inicijativom Make an Impact on Tomorrow, koja je na globalnoj razini pokrenuta 1998. godine a u sklopu koje sami zaposlenici predlažu ustanove koje trebaju pomoć a koju bi htjeli da Henkel donira. U Hrvatskoj smo tijekom godina pružili potporu brojnim institucijama a ove godine do sada izdvojili više od 100.000 kuna za novčane donacije najpotrebitijima. Do kraja godine planiramo pružiti potporu u još dva projekta. Aktivni smo i na polju suradnje sa studentima. Studeni su prepoznali naš angažman što dokazuje i dodjela Zlatnog indeksa pa se možemo pohvaliti kako smo ove godine osvojili Zlatni indeks u čak tri kategorije Jedan takav projekt namijenjen studentima je Henkel Innovation Challenge. Ovaj projekt međunarodnog karaktera Henkel organizira po sedmi put zaredom, a okuplja najtalentiranije i najkreativnije mlade nade, buduće uspješne poslovne ljude nudeći im priliku da uz akademsko iskustvo steknu vrijednu praksu i kontakte. Henkel Innovation Challenge za nas je puno više od natjecanja. U vrijeme kada svi govore o globalnoj krizi i problemima, ponosni smo što Henkel na taj način ulaže u studente nudeći im neprocjenjivu priliku, ne samo da nauče što više o tome kako se posluje, već i da steknu kontakte s utjecajnim menadžerima iz cijelog svijeta te u konačnici dobiju i potencijalnu priliku za zaposlenje.Uz navedeno, projekte u suradnji s našim poslovnim parterima pokreću i naše poslovne jedinice. Tako je tijekom godina poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu proveo mnogobrojne projekte uključujući: “Persil pomaže hrvatskim plažama”, proveden u suradnji s udrugom Lijepa naša koji je za glavni cilj imao prikupljanje sredstava za pomoć hrvatskim plažama u dostizanju standarda potrebnih za dobivanje Plave zastave. Ove godine smo u suradnji sa Konzumom pokrenuli projekt “Zajedno za naše čisto, plavo more”, koji će kulminirati krajem ožujka iduće godine ekološkom akcijom čišćenja dijela Kaštelanskog zaljeva. Cilj ovog projekta jest podizanje svijesti građana o zagađenju hrvatskog podmorja, koji svoj doprinos akciji čišćenja podmorja mogu dati kupnjom proizvoda Persil Expert i Somat u prodavaonicama Konzuma, u periodu od 6. studenog 2013. do 31. siječnja 2014. godine. Iako je kvaliteta Jadranskog mora na zavidnoj razini, zapanjujuća je činjenica da je hrvatsko podmorje jedno od najneočišćenijih u Europi. Želja nam je da kroz ovaj projekt apeliramo na svijest naših potrošača te im pružimo mogućnost da se osobno uključe u akciju čišćenja podmorja kupnjom Somata i Persil Expert proizvoda, nove ekološki prihvatljivije generacije sredstava za pranje rublja i posuđa.Tvrtka Henkel nastoji već najmlađe educirati o važnosti zaštite okoliše, te smo i tu pokrenuli nekoliko akcija i nagradnih natječaja za najmlađe. Izdvojili bi radionice u osnovnim školama gdje djecu osnovnoškolske dobi educiramo o načinima zaštite okoliša na njima razumljiv način. Da bi naši zaposlenici zaista mogli prenijeti tu poruku najmlađima moraju položiti test i an taj način postaju ambasadori održivosti. Ovo je samo dio projekata putem kojih želimo zaista živjeti jednu od pet vrijednosti kompanije, a to je održivost!
Što smatrate svojim najuspješnijim projektom?
Svaki od projekata nam je poseban i važan. Vjerujemo kako su svi projekti koje smo tijekom godina pokrenuli ili sudjelovali u njima imali važne ciljeve bilo da se radi o podizanju svjesnosti ili skretanju pozornosti na važne ekološke teme, pomoći potrebitima, edukaciji.
Koliko je novac ključan u realiziranju dobrog projekta?
Novac je svakako važan, ali bitna je i želja, ustrajnost i volja. Jedan takav projekt je upravo “Ambasadori održivosti”, projekt koji Henkel provodi diljem CEE regije. U ovom projektu je upravo bitan angažman zaposlenika a ne novac. Naši zaposlenici, koji su “Ambasadori održivosti”,djeci osnovnoškolskog uzrasta kroz edukaciju u školi nastoje približiti važnost zaštite okoliša (npr. Kako štediti struju, vodu…). Isto tako će se diljem svijeta u Henkelu održati ” Vontary day ” to je dan gdje će svaki Henkel zaposlenik pridonijeti sredini u kojoj živi i radi!
Koliko je u vrijeme krize tvrtkama teško voditi računa o društveno odgovornom poslovanju?
Održivost je jedna od pet osnovnih vrijednosti naše tvrtke i svakako jedan od fokusa u nadolazećim godinama – kako globalno, tako i u Henkel Croatia. Strategija pristupa održivosti je svuda ista u svijetu Henkela, to je ono što nas čini jedinstvenima i uspješnima kao organizaciju. DOP je nešto što i u vrijeme krize tvrtke ne bi smjele zapostaviti.