Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) uz potporu Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) 16. godinu za redom dodijeljuju nagrade Hrvatskog indeksa održivosti – HRIO. Povodom otvorenja HRIO natječaja, podsjećamo se prošlogodišnjih dobitnika.
Helena Radić Bosanac iz Jamnice podijelila je svoje iskustvo ispunjavanja upitnika s nama.
Što vas je potaknulo na ispunjavanje HRIO upitnika?
HRIO je važan i edukativan alat uz pomoć kojeg kao kompanija možemo provjeriti svoju usklađenost s trendovima i regulativom u području održivog razvoja te na temelju rezultata planirati unapređenja za narednu godinu. HRIO smo za Jamnicu prvi puta ispunili 2021. godine jer smo tijekom te godine posložili i jasno definirali kompanijske prioritete vezene za održivost i društveno odgovorno poslovanje. Mnoge stvari su se kontinuirano radile godinama, ali do tada nisu bile objedinjene kao dio agende održivog poslovanja kompanije.
Kako vam HRIO služi kao alat za mjerenje svog napretka prema održivosti?
HRIO nam je primjerice pomogao da prvu godinu evaluiramo sami sebe i provjerimo svoju usklađenost s trendovima i regulativom u području održivog razvoja te da na temelju rezultata planiramo unapređenja i poboljšanja za narednu godinu. Nagrada u području Radna okolina, koju smo dobili 2022. godine, potvrda je da smo na dobrom putu i da radimo dobre stvari. Također, na tom putu imamo i veliku podršku naša matične kompanije, Fortenova grupe. Smatram da nam je za dobivanje nagrade pomoglo dobivanje certifikata i nagrada vezanih uz kvalitetu radne sredine, uvođenje dvosmjernog sustava ocjenjivanja i proširenje internih edukacija na sve kategorije zaposlenika. Tu je i unapređenje sigurnosnih standarda i osvještavanje zaposlenika o važnosti sigurnosti na radnom mjestu radi čega je došlo do pada broja ozljeda na radu. Velika stvar je i uvođenje interne edukacije za voditelje na proizvodnim i logističkim lokacijama o prihvaćanju raznolikosti u radnom okruženju radi dolaska stranih radnika.
Što ste naučili kroz popunjavanje HRIO upitnika?
Puno smo naučili o sebi, doznali u kojim segmentima postoji prostor za napredak i na što bismo trebali staviti fokus. Iz upitnika, ali i konačne ocjene dobili smo širu sliku aktualnog stanja, kao i potvrdu da smo na dobrom putu. HRIO upitnik nam je pomogao da doznamo i koji su kriteriji za uspješnost što nam na neki način sugerira smjer za budućnost.
Koje promjene u poslovanju ste pokrenuli kao rezultat provedbe HRIO upitnika?
Posebno smo ponosni na to što je Jamnica općenito proteklih četiri-pet godina provela niz važnih promjena, projekata i inicijativa koje su pomogle unapređenju kvalitete radne okoline. Jedan od njih je bilo uspostavljanje sustava nagrađivanja zaposlenika odnosno definiranje pravilnika koji reguliraju načine nagrađivanja zaposlenika čime se osigurava transparentnost nagrađivanja što je izrazito važno. Uspostavljen je i proces upravljanja talentima i razvoj zaposlenika uključujući pokretanje razvojnih akademija. Uspostavljen je sustav pogodnosti za zaposlenike, novi kanali interne komunikacije – newsletter, časopis, odnedavno i interna društvena mreža. Kontinuirano radimo na poticanju dvosmjerne komunikacije, posebno kroz redovne sastanke zaposlenika s upravom kompanije. Uz to, provodimo brojne inicijative za promicanje zdravlja i dobrobiti zaposlenika. Nedavno smo dobili i certifikat Tvrtka prijatelj zdravlja što isto pokazuje da idemo u dobrom smjeru. Uz sve navedeno, redovno se provodi istraživanje korporativne klime i kulture i prijedlozi iz istraživanja odnosno prijedlozi zaposlenika ugrađuju u planove i strategiju. Sve te pozitivne prakse prepoznate su u stručnim krugovima što je i potvrđeno nagradom Hrvatski indeks održivosti u kategoriji Radna okolina, ali i nedavno certifikatom Poslodavac partner.
Što biste poručili hrvatskim gospodarstvenicima u kontekstu postizanja korporativne održivosti?
Integracija korporativne održivosti u poslovanje danas je neophodna. Ako u obzir uzmemo sve aktualne krize, gledajući dugoročno, opstat će oni koji će se moći pametno i učinkovito prilagoditi, osmisliti nove načine poslovanja, biti dva koraka ispred, prijeći na poslovanje koje stvara dodanu vrijednost u svim segmentima korporativne održivosti – prema okolišu, društvu, odnosno zajednici i upravljanju, istovremeno generirajući rast i razvoj kompanije. Upravo zato održivost treba biti dugoročno prihvatljiv način poslovanja bilo koje kompanije, pa tako i naše. Za kraj, ali ovo nipošto nije klišej, iako treba održavati i individualnost, različite afinitete, potencijale i doprinose, treba se odmaknuti od silosnog načina razmišljanja i raditi kao jedan tim za dobrobit kompanije – koja onda može stvarati vrijednost unutar zajednice u kojoj djeluje.
Pomaže li vam HRIO u izradi Izvještaja o održivosti?
Da, pomaže nam puno i to vrlo konkretno. Ono što nam ide u korist jest činjenica da je HRIO ide u korak s regulativom u području održivosti i novim zahtjevima izvještavanja. Ispunjavanjem HRIO upitnika, odgovaramo na većinu zahtjeva za izvještavanjem kako ih propisuje nova CSR Direktiva te novi Standardi za izvještavanje o održivosti, a to nam je od velike pomoći za dalje. Osim što dobivamo detaljnu procjenu u šest područja održivosti, tu je i jasna slika koju vidimo kroz rezultate, bodove i to sve skupa možemo koristiti za svoje interne upotrebe i daljnje korake unaprjeđenja u poslovanju.