Izvor fotografije: HR PSOR, autori fotografije: Igor Šeler i Siniša Uštulica
Prenesena vijest: Poslovni dnevnik
HEINEKEN Hrvatska ovogodišnji je dobitnik glavne nagrade HRIO u kategoriji Velikih poduzeća. HEINEKEN redovito ulaže u unaprjeđenje tehnoloških procesa, obnovljive izvore energije, zaposlenike i zajednicu čime aktivno radi na vlastitoj transformaciji poslovanja prema održivosti i klimatskoj neutralnosti. Više informacija o planovima HEINEKENA možete pronaći u tekstu koji je objavljen u Poslovnom dnevniku, a koji prenosimo u potpunosti.
U posljednjih desetak godina prepolovili smo emisiju CO2. Uz solare, u Heinekenu koriste električne viličare, LED rasvjetu i nusproizvod za grijanje.
Društvena odgovornost puno je više od slova na papiru, postavljenih strategija koje nikada ne ugledaju svjetlo dana i dobrog oglašavanja.
Riječ je o tome kako gledamo na stvari, a taj pogled uključuje inicijative i projekte za stvarne pomake. Da je tome tako znaju i u tvrtki HEINEKEN Hrvatska gdje iz godine u godinu investiraju u društveno odgovorne i održive projekte i rade dobre stvari za cijelu zajednicu i njen boljitak.
Samo u zadnjih 10-ak godina u okolišne projekte investirali su 10 milijuna kuna te su na tom putu naišli na veliku podršku zaposlenika, potrošača, lokalne zajednice i drugih dionika na svim razinama.
“Prilikom donošenja odluka o investiranju procjenjujemo efekt koji investicija ima na unapređenje naših poslovnih i proizvodnih procesa. Primjerice, 2019. godine uložili smo više od 40 milijuna kuna u modernizaciju linije za punjenje staklenih boca. Ta investicija unaprijedila je proces punjenja u našoj pivovari, ali i značajno pridonijela nekim drugim aspektima održivog poslovanja, poput veće energetske učinkovitosti te sigurnosti na radu’’, započela je predsjednica Uprave iz kompanije HEINEKEN Hrvatska Marta Bulhak.
Energetska učinkovitost
Društvena odgovornost također nije stalno kritiziranje i spočitavanje toga što netko radi krivo, već prilika da se na vlastitom primjeru pokaže put kojim se može ići. HEINEKEN Hrvatska je kompanija koja već više od desetljeća uspješno smanjuje ugljični otisak pa su tako i emisije ugljičnog dioksida u njihovoj proizvodnji u Karlovcu uspjeli smanjiti čak 50 posto. Međutim, to je samo početak, a cilj je ugljična neutralnost do 2030.
“U usporedbi s 2008. u HEINEKENU Hrvatska smanjili smo emisiju CO2 za više od 50 posto i to ponajviše zahvaljujući činjenici da intenzivno upotrebljavamo energiju iz obnovljivih izvora. To je smjer kojim smo krenuli prema postizanju potpune ugljične neutralnosti. Za potrebe pivovare i u proizvodnji koristimo u potpunosti električnu energiju – na krov našeg zelenog skladišta postavili smo solarne panele koji godišnje proizvode 395.000 kWh struje i ujedno smanjuju emisiju CO2 za više od 118 tona. Ostalu električnu energiju nabavljamo iz HEP-ove mreže ZelEn. Uvođenje električnih viličara te LED rasvjete u proizvodnim pogonima, korištenje nusproizvoda pročišćavanja vode bioplina za proizvodnju i djelomično grijanje te automatizacija kotlovnice doveli su do dodatne energetske učinkovitosti’’, objasnila je Bulhak.
Poslovanje ove kompanije možemo nazvati pravom ‘zelenom’ pričom, a da je tome tako govori i činjenica da se sve više okreću obnovljivim izvorima. Tako pivovara u Karlovcu danas koristi električnu energiju 100 posto dobivenu iz obnovljivih izvora.
Stvaranje bolje budućnosti
Međutim, ničemu se pristupa polovično pa je tako osim energije u fokusu smanjenja potrošnje i voda, koja je uz energiju, glavni resurs koji im je potreban u proizvodnji.
U desetak godina smanjili su potrošnju vode za oko 40-ak posto, što je još jedan od pokazatelja da se DOP u svojoj suštini treba baviti širom slikom i preslagivati svoje poslovne procese uzimajući u obzir sve njegove komponente.
“Uz energiju, voda je jedan od najvažnijih resursa u proizvodnji piva. U okviru globalne strategije Stvaramo bolji svijet obvezali smo se smanjiti potrošnju vode i pročistiti otpadne vode prije nego što ih vratimo u okoliš. Lokalne inicijative odnosile su se na kontinuiranu kontrolu gubitaka u vodovodnoj mreži, zamjenu stare opreme novom i optimizaciju procesa primjenom TPM Lean metodologije’’, istaknula je Bulhak. Uz to, mogu se pohvaliti i količinom smanjenog komunalnog otpada za 46 posto u odnosu na 2019., a čak velikih 96 posto u odnosu na 2008. godinu.
“U HEINEKENU Hrvatska svjesni smo svoje odgovornost za utjecaj koje naše poslovanje ostavlja na društvo i okoliš i imamo ulogu u stvaranju bolje budućnosti za generacije koje dolaze. Zaštita okoliša jedan je od temelja naše strategije Stvaramo bolji svijet, a odnosi se na postizanje ugljične neutralnosti, maksimiziranje kružnosti i očuvanje zdravog sustava voda’’, zaključila je predsjednica Uprave kompanije HEINEKEN Hrvatska Marta Bulhak. Tvrtka je ove godine dobitnica glavne nagrade Hrvatski indeks održivosti koju dodjeljuju Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj i Hrvatska gospodarska komora.
Izvor fotografija: HR PSOR, autori fotografija: Igor Šeler i Siniša Uštulica
*Sadržaj omogućio Heineken
#HRPSOR #HRIO #odrzivost #klimatskaneutralnost #HEINEKEN