U četvrtak 22. studenoga u Novinarskom je domu u Zagrebu predstavljen godišnji izvještaj o stanju dobročinstva – „Hrvatska daruje 2018.“ u organizaciji zaklade Catalyst Balkans, Zaklade SOLIDARNA, Zaklade Slagalica i Hrvatskog novinarskog društva. U ime Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, događaju je prisustvovala ravnateljica Mirjana Matešić.
Catalyst Balkans, vodeća regionalna organizacija za razvoj filantropije po šesti put zaredom objavila je izvještaj koji je prikazao rezultate analize blizu 3000 medijskih objava o donatorskim akcijama u Hrvatskoj tijekom 2018. godine. Hrvatska je dio regionalnog istraživanja koje uključuje i Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Albaniju te tako omogućuje i međususjedske usporedbe u dobročinstvu. Istraživanje je pokazalo da su Hrvatskoj u protekloj godini građani i poslovni sektor donirali oko 9 milijuna eura u dobrotvorne svrhe. Donacije su ravnomjerno pristigle u sve regije zemlje, a posebno je ohrabrujuće da je u glavnom gradu koji je i najrazvijeniji završila samo petina donacija, što je izuzetak u odnosu na druge zemlje u regiji.
Na predstavljanju rezultata Zorana Brozović, analitičarka Catalyst Balkansa, istaknula je da je količina medijskog praćenja u porastu iz godine u godinu, a da najviše donira korporativni sektor (51,3%). Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj referirala se na rezultate natječaja za nagradu Indeks DOP-a te je naglasila kako uloga poslovnog sektora nije samo sudjelovanje u humanitarnim akcijama već strateški pristup odgovornom poslovanju gdje kompanije vode računa o učincima svih svojih poslovnih odluka na radnike, tržište, zajednicu i okoliš. U tom smislu, donacije su jedan od alata za doprinos održivom razvoju, što zahtijeva dugoročni pristup i otvorenost prema partnerstvima s drugim kompanijama neprofitnim i javnim sektorom.
Novinarka Maja Sever, koja je ujedno i predsjednica Sindikata novinara Hrvatske, naglasila je problem izostanka aktivne promocije dobročinstva u okviru javne televizije, posebno nakon ukidanja emisije „Hrvatska uživo“ koja je odgovarala na svaki medijski poziv za podrškom ljudima te sustavno pratila učinke pokrenutih humanitarnih akcija. Na primjeru uspješne humanitarne inicijative „Ljudi za ljude“ istakla je sve veću važnost društvenih mreža u mobiliziranju solidarnosti.
Marina Škrabalo, upraviteljica Zaklade SOLIDARNA, rekla je da daleko zaostajemo za drugim zemljama EU poput Austrije u kojima javni sustav potiče razvoj filantropije poput poreznim oslobođenjima na donacije koje u Hrvatskoj iznosi samo 2%. Kao što je istaknuo Ivan Blažević, tajnik SOLIDARNE, U Austriji tako prosječna visina donacije građana 119 € naspram 2,2 € u Hrvatskoj. Profesor Gojko Bežovan, vodeći stručnjak za filantropiju i predsjednik „think tanka“ CERANEO, istaknuo je da znamo da su građanke i građani solidarni ljudi, no mora postojati javna podrška organizacijama civilnog društva za razvoj svojih programa podrške zajednici.