poslovni.hr, 20. kolovoza 2013.
Agencija za istraživanje tržišta Nielsen objavila koliko je kupcima važna društvena odgovornost proizvođača ili onog tko pruža uslugu. U istraživanju je sudjelovalo 29,000 ispitanika iz 58 zemalja odgovaralo je na pitanja da li su spremni potrošiti nešto više novca na neki proizvod ili uslugu tvrtki koje dio profita “vraćaju društvu”.
Ukratko, stanovnici europskih zemalja nisu baš spremni platiti više samo zato što je tvrtka društveno odgovorna. Samo 31% Hrvata tako se izjasnilo da su spremni platiti više, a kako je isto istraživanje bilo provedeno i 2011. vidljivo je da je društvena odgovornost tvrtki kupcima u Hrvatskoj sve manje važna – naime, prije dvije godine postotak kupaca u Hrvatskoj koji su na taj način spremni uložiti u društveno odgovornost tvrtki bio ipak nešto viših 36%.
Društveno odgovorno poslovanje tvrtki najvažnije je kupcima u Indiji, gdje se 75 posto ispitanika izjasnilo kako im nije problem platiti više za proizvod ili uslugu takve tvrtke. Da to nisu prazne riječi potvrđuje i zakon koji treba potvrditi parlament u kojem društveno odgovorno poslovanje tvrtki postaje obvezna klauzula za tvrtke koje investiraju u tu državu. Kao razlog eurospekticizmu prema društveno odgovornom poslovanju ocrtava se i u studiji koju je napravila Europska komisija prema kojoj je 41% ispitanika tvrdilo kako je preveliki utjecaj kompanija na društvo negativan.
Na takvim tržištima tvrtke osobito trebaju paziti da se njihov utjecaj na društvo poklapa s kompanijskim poslovnim ciljevima, vizijama i vrijednostima.
Skeptični Belgijci
Nakon Indije, stanovnicima Filipina, Tajlanda i Indonezije najspremniji su dodatno platiti za proizvod ili uslugu koju pruža društveno odgovorna tvrtka. Osim u Hrvatskoj, pad važnosti DOP-a bilježi Kina, Turska, Belgija i Estonija i Južna Koreja.