poslovni.hr, 25. ožujka 2014.
Društveno odgovorno poslovanje (DOP) nova je etika društva kao cjeline, nova etika poslovanja, istaknuo je danas predsjednik Republike Ivo Josipović na 5. nacionalnoj konferenciji o DOP-u na kojoj su dodijeljene i nagrade Indeksa DOP-a najboljim tvrtkama koje primjenjuju društveno odgovorno poslovanje koje podrazumijeva visoke standarde odgovornosti u svim segmentima poslovanja.
Taj novi odnos društveno odgovornog poslovanja, napomenuo je predsjednik Josipović, ima nekoliko važnih elemenata – odnos uprave prema dioničarima, prema zaposlenicima, odnos prema široj zajednici koja obuhvaća dgovornost prema resursima, prirodnim bogatstvima, zaštiti okoliša itd.
S jedne strane, kako je rekao, to je odnos upravljačke strukture kompanije prema dioničarima, prema zaposlenicima, prema društvu. Ali isto tako, DOP se može promatrati sa strane Vlade, odnosno, važno je da društveno odgovorno poslovanje Vlada potiče, da kroz svoju politiku promovira određene vrijednosti. To su, naveo je predsjednik Josipović, razvojne, socijalne, ekološke, kulturne, pravne vrijednosti.
Napomenuo je i kako s puno nade gleda na koncept društveno odgovornog poslovanja kao doktrinu, kao etički koncept koji će poslužiti gospodarstvu da se razvije, da uloži u inovacije, da ojača svoju poziciju, kao koncept koji pomaže široj društvenoj zajednici, koji promovira održivi razvoj, ali gleda ga i kao politički koncept napredne Vlade koja promiče sve ove vrijednosti kroz društveno odgovorno poslovanje.
Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras napominje kako biti društveno odgovoran ne znači samo ispunjavati zakonske obaveze, već i investirati u zaposlenike, okoliš i odnose sa zaposlenicima, poslovnim partnerima, potrošačima.
U Hrvatskoj se, kako je rekao, permanentno radi na podizanju svijesti o važnosti ovog segmenta poslovanja i mnoge hrvatske kompanije u praksi odavno primjenjuju neke od prihvatljivih oblika ponašanja sukladno konceptu društvene odgovornosti.
Maras je najavio i kako Vlada priprema strategiju o društveno odgovornom poslovanju što pokazuje koliko je to područje važno.
Društveno odgovorno poslovanje je alat za održivi rast i stoga se treba tretirati kao investicija, ne kao trošak, rekao je Maras.
Ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj Mirjana Matešić kazala je kako je DOP strateški pristup vođenja poduzeća, kako tvrtke koje primjenjuju društveno odgovorno poslovanje pridonose boljitku zajednice, ali i postaju konkurentnije i lakše se suočavaju sa izazovima.
U vremenima pada tvrtke koje primjenjuju DOP rastu, u vremenima stagnacije takve tvrtke napreduju, rekla je Matešić.
U sklopu konferencije, čiji je organizator Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, dodijeljene su nagrade Indeksa DOP-a.
U kategoriji velikih poduzeća nagradu je dobio Jadran galenski laboratorij (JGL), u kategoriji srednjih poduzeća Hartmann d.o.o., a u kategoriji malih poduzeća Euro-Unit. Dobitnik Indeksa DOP-a u kategoriji javnih poduzeća je Flora VTC.
Indeks DOP-a za najveći napredak dobila je dm-drogerie markt, a u kategoriji odgovorne politike i prakse u radnoj okolini Hauska i partner.
Tvrtka Ledo dobitnik je Indeksa DOP-a u kategoriji odgovorne politike i prakse upravljanja okolišem, dok je dobitnik u kategoriji odgovorni odnosi sa zajednicom Končar Institut za elektrotehniku.