Prilagodila: Nikolina Renić
Upravno vijeće HR PSOR-a je na svojoj 129. sjednici u članstvo primilo M SAN Grupu
M SAN Grupa je osnovana 1995. godine, a 1999. godine je preuzela vodeću poziciju najvećih IT društava na hrvatskom tržištu koju još uvijek drži. Danas je M SAN Grupa jedna od najznačajnijih IT grupacija u ovom dijelu Europe s više od 7400 partnera i više od 970 zaposlenika.
Jedna od temeljnih odrednica njihovog poslovanja je zaštita i briga o okolišu. Pristup održivosti poslovanja u skladu je s korporativnim ciljevima M SAN Grupe. Njihov koncept održivosti je kontinuirani napredak poslovanja koji pridonosi pozitivnim rezultatima ekoloških, društvenih i upravljačkih pokazatelja, a da pri tom ne čini štetu za okoliš i društvo. Jedan od vodećih ciljeva je stvoriti dodanu vrijednost za kupce, dobavljače i društvo u kojem posluju. Cilj je stvoriti vrijednost osiguravajući održivi poslovni model koji čini Grupu cijenjenim članom društva, promičući osobnu dobrobit i poštovanje te brigu za okoliš. Kako bi stvorili dodanu vrijednost u poslovnom okruženju, u središtu poslovanja su ljudi – zaposlenici, zaposlenici dobavljača, partneri, klijenti te krajnji kupci.
Utjecaj na okoliš i politike zaštite okoliša
- MR Servis, član M SAN Grupe, je u sklopu certifikacije za ISO 9001 i ISO 14001 definirao Politiku upravljanja kvalitetom i okolišem u kojoj se, među ostalim, obvezuje brinuti o zaštiti okoliša, odnosno smanjiti negativan utjecaj na okoliš te trajno smanjiti potrošnju prirodnih resursa. M SAN Grupa u sklopu procesa upravljanja rizicima sagledava i aspekte okoliša. Kroz registar aspekata okoliša kontinuirano procjenjuju utjecaj radnih aktivnosti na okoliš (potrošnja resursa, otpada i drugo) i definiraju mjere za smanjenje negativnog utjecaja.
- Najveći iskorak u smislu upravljanja okolišem Grupa je ostvarila osnivanjem M SAN EKO tvrtke kćeri s kojom od 2009. godine pruža uslugu sakupljanja EE otpada.
Ulažu i u unaprjeđenje energetske učinkovitosti i održivosti, a neke od poduzetih aktivnosti su:
- Puštanje u pogon fotonaponske elektrane snage 275 kWp, početkom srpnja 2022., postavljene na krovu poslovne zgrade u Buzinu, zahvaljujući kojoj je na razini godine pokriveno 20 % potrošnje električne energije objekta
- Izgradnja i puštanje u pogon početkom rujna 2022. godine fotonaponske elektrane snage 417 kWp na krovu LDC Rugvica (FNE Rugvica 1)
- Ulaganje u LED rasvjetu u novim poslovnim prostorima u kojima grupa djeluje
- Nadogradnja HVAC sustava kako bi iskorištavao ozonski prihvatljiv plin
- Nadogradnja stanica za punjenje električnih vozila
- Sustav upravljanja energijom prati smjernice ISO 50001 certifikata i Pravilnika o energetskom pregledu za velika poduzeća (NN 123/15).
Društveni aspekti poslovanja
M San Grupa nastoji stvoriti zdravo i održivo okruženje za rast, razvoj i uspjeh nudeći dodatne pogodnosti i pružajući mogućnosti za daljnji profesionalni razvoj svojih zaposlenika. Istodobno, važno je da zaposlenici imaju ravnotežu između privatnog i poslovnog života.
Vrijednosti na radnom mjestu:
- Raznolikost, jednakost i uključenost (zaštita ljudskih prava i temeljnih sloboda) Strukturirani pristup razvoju zaposlenika
- Edukacije i razvoj vještina
- Zaštita zdravlja i sigurnost na radnom mjestu
Odnos s dobavljačima:
Suradnja s dobavljačima oduvijek se temeljila na partnerstvu, odgovornosti i međusobnom povjerenju. Provodeći najavljene i nenajavljene posjete dobavljačima u svrhu kontrole pokazuju koliko im je važan odnos dobavljača prema svojim zaposlenicima, odnosno njihovi radni uvjeti (prekovremeni rad, sigurnosni uvjeti i slično). Stoga su, od samog osnutka vlastitih robnih marki, uspostavili Odjel za kontrolu kvalitete u Hrvatskoj, ali i u Kini.
Sustavi upravljanja
Upravljanje unutar M SAN-a temelji se na transparentnosti i učinkovitosti korporativnog upravljanja zasnovanom na najboljim međunarodnim praksama, osiguravajući uspjeh i održivost aktivnosti cijele Grupe.
- Grupa u svakodnevnom poslovanju primjenjuje Politiku poslovanja u suzbijanju korupcije i mita te Etički kodeks koji propisuje pravila ponašanja s jasnim i razumljivim smjernicama za aktivnosti i suradnju s klijentima, poslovnim partnerima, kao i suradnicima unutar Grupe
- Grupa je regulirala i sustav zviždača (whistleblowing system) donošenjem Pravilnika o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti
- Kroz poslovanje nastoje promicati radnu kulturu koja zahtijeva proaktivni pristup upravljanju rizicima. Strategijom upravljanja rizicima određeni su ciljevi i osnovna načela preuzimanja i upravljanja rizicima.
#održivost #sustainability #održivirazvoj #sustainabledevelopment #HRPSOR