poslovni.hr, 18. ožujak 2010.
Budući da smo još pod utjecajem ekonomske krize, gotovo svi poslovni resursi usmjereni su na način pomoću kojeg ćemo je napokon ostaviti iza sebe, a rješenje koje je zapravo na dohvat ruke ne vidimo.
Stvoriti uspješan te prije svega održiv biznis koji će uspješno prebroditi turbulencije globalne krize moguće je jedino uz poslovnu izvrsnost koju mnogi stručnjaci smatraju najboljom praksom u upravljanju kompanijama i postizanju odličnih poslovnih rezultata. Upravo je zato poslovna izvrsnost označena kao budućnost razvoja jer istinski izvrsne organizacije uvijek teže zadovoljiti sve zainteresirane strane onime što rade i postižu. Međutim, ostvariti poslovnu izvrsnost u uvjetima rastuće globalne konkurencije, brzih tehnoloških inovacija, stalnih promjena poslovnih procesa, uz nepovoljna ekonomska kretanja i zahtjevno društveno okruženje postaje sve teže i teže. Izvrsnost, naime, zahtijeva potpunu predanost i prihvaćanje poslovnih načela koja jamče kontinuiran razvoj, rast i napredak. Usmjerenost na rezultate, kvalitetno i promišljeno upravljanje tvrtkom, društveno odgovorno poslovanje, kontinuirani razvoj, involviranost i edukacija zaposlenika, razvoj partnerstva i, najvažnije, usredotočenost na korisnika pravi su i jedini recept za održiv uspjeh. Pritom poseban naglasak treba staviti upravo na usredotočenost na korisnike, odnosno klijente. Da bi se kompanija kontinuirano razvijala, prije svega moramo razmišljati o kupcu: isporučujemo li mu “value for money” (pravu vrijednost za novac o. a.), je li zadovoljan uslugom, komuniciramo li s njim na adekvatan način, prepoznajemo li njegove potrebe i nudimo li mu ono što treba….
Kada razmišljamo o izvrsnosti, ima jako puno pitanja koja moramo postaviti i postavljati kontinuirano. Jedino tako ćemo moći znati što kupac misli, kako je zadovoljan s današnjim proizvodom ili uslugom i što će željeti sutra. Krajnji cilj mora biti da proizvode i usluge u potpunosti prilagodimo kupcima koji danas točno znaju što, kada, gdje i kako ih žele. Fokus na potrošača u Hrvatskoj je za razliku od nekih zemalja zapadne Europe najčešće usredotočen kroz proizvod umjesto kroz uslugu. Pritom se zaboravlja koji udio imaju uslužne djelatnosti u potrošnji, ali i zaboravlja se na žestoku konkurenciju. Ako prepoznamo na vrijeme, bez obzira prodajemo li proizvod ili uslugu, da je usluga uvijek dio paketa, onda je to područje na kojem trebamo raditi. S odličnom uslugom dobit ćemo lojalnost kupaca, a to je od neprocjenjive vrijednosti.Izgradnja lojalnosti i njezino zadržavanje kroz proizvode i usluge širenjem ponude tako da bude što više naklonjena potrebama kupca ostvarit će dodatnu vrijednost vaše tvrtke. Fokusiranjem na kupce sa stalnim prilagođavanjem tržišnim uvjetima i trendovima te njegovanjem poslovne izvrsnosti kao ključnog elementa razvoja i rasta sigurno ćete se dovesti u poziciju da ste napokon jedan korak ispred konkurencije.