Poziv koji ne propuštaš – Održivost kao sastavni dio poslovanja i razvojne strategije Hrvatskog Telekoma

15.03.24. | Intervju, Iz medija

izvor: Hrvatski Telekom

Poziv koji ne propuštaš

Održivost je sastavni dio poslovanja i razvojne strategije Hrvatskog Telekoma i kao društveno odgovorna kompanija sustavno provodimo sve tri dimenzije ESG-a u svom poslovanju i kod donošenja strateških odluka.

Pritom održivost ne doživljavamo kao samo poslovnu orijentaciju već obvezu svih nas, kako poslovnih subjekata jednako tako i pojedinaca, imajući u vidu dugoročnu dobrobit za društvo i buduće generacije, jer kada govorimo o 2030. godini, to nije futurizam, to je – sadašnjost. Danas moramo djelovati i postaviti temelje budućnosti u kojoj želimo živjeti. Svatko od nas, ima svoju ulogu, odgovornost i zadaću za odraditi. Ne možemo očekivati da netko drugi to napravi umjesto nas, to moramo biti mi, i time se moramo pozabaviti sada.

To je bila i motivacija kod pokretanja ‘Poziva koji ne propuštaš’ platforme Hrvatskog Telekoma usmjerene na zaštitu okoliša, učinkovitije korištenje prirodnih resursa, kružno gospodarstvo, savjesnije upravljanje elektroničkom opremom i otpadom te ostale teme održivosti. Namjera HT-a je kroz ‘Poziv koji ne propuštaš’ dati još veći doprinos te ukazati ne samo na važnost, već i nužnost odgovornog djelovanja s ciljem zaštite okoliša. Riječ je o „pozivu“ koji ne smijemo propustiti ako i u budućnosti želimo uživati u prirodi kakvu danas uzimamo zdravo za gotovo.

Uzimajući u obzir kako je u Hrvatskoj 2022. godine bilo 4,5 milijuna aktivnih mobitela, kako bi ušli u suštinu problematike i shvatili zašto je ta kategorija otpada toliko „otporna“ na zbrinjavanje Hrvatski Telekom je proveo nacionalno istraživanje koje je pokazalo zabrinjavajuće podatke o rastu količine elektroničkog otpada, s naglaskom na mobitele i druge male elektroničke uređaje, koje često zadržavamo u ladicama i koji na taj način nepotrebno postaju opterećenje za okoliš.

Istraživanje je pokazalo kako građani Hrvatske u ladicama drže čak pet milijuna mobitela koje ne koriste. S obzirom da 40 posto ispitanika promijeni mobitel unutar dvije godine, odnosno 68 posto unutar tri godine, izvjesno je da će brojke nekorištenih i nepotrebno neiskorištenih mobilnih uređaja, ali i ostale male i IT opreme u našim kućanstvima rasti i predstavljati još veći ekološki i zdravstveni problem. Pogotovo znajući za jedan nimalo „fun fact“ da je za proizvodnju jednog pametnog telefona potrebno i do 12.760 litara vod. Tu je računica jednostavna – kad za dvije godine Hrvati zamijene 40 posto od 4,5 milijuna mobitela novima za to ćemo „potrošiti“ 23 milijarde litara vode.

Daljnja HT-ova analiza otkrila je nedostatak svijesti o mogućnostima recikliranja različitih vrsta elektroničke opreme. Primjerice, 54 posto ispitanika izražava želju za zbrinjavanjem starih mobitela, ali čak 51 posto njih ne zna da se tableti mogu reciklirati, 56 posto ne zna to za rutere, 49 posto ne zna za printere/pisače, 47 posto ne zna za kablove i punjače, dok 42 posto ne zna za laptope. Ono što dodatno zabrinjava jest da gotovo svaki deseti građanin mobitele koje ne koristi baca u obično smeće. Sve su to alarmantni podaci zbog kojih je Hrvatski Telekom kreirao ‘Poziv koji ne propuštaš’. Rezultati su zasad obećavajući jer je HT tijekom 2023. godine prikupio dvostruko više mobitela nego godinu ranije.

Kao pojedinci ili kompanije svojim angažmanom možemo dati opipljiv doprinos, jer ovo je „poziv“ za sve nas i ne želimo i ne smijemo ga propustiti. Svatko se može odazvati ‘Pozivu koji ne propuštaš’ te u svim T-Centrima diljem Hrvatske, u bilo kojem trenutku donijeti mobitele i ostalu ICT opremu, a Hrvatski Telekom osigurava da će sva prikupljena oprema biti propisno zbrinuta u skladu s ekološkim standardima.

Samo zajedničkim naporima možemo osigurati održivu budućnost.

Poziv koji ne propuštaš - Održivost kao sastavni dio poslovanja i razvojne strategije Hrvatskog Telekoma Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

Share This