Prošlogodišnji dobitnici nagrade HRIO – Hrvatski Kišobran

11.07.23. | Intervju, Vijesti

Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) uz potporu Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) 16. godinu za redom dodijeljuju nagrade Hrvatskog indeksa održivosti – HRIO. Povodom otvorenja HRIO natječaja, podsjećamo se prošlogodišnjih dobitnika.

Marin Rogić iz Hrvatskog Kišobrana podijelio je svoje iskustvo ispunjavanja upitnika s nama.

 

Što vas je potaknulo na ispunjavanje HRIO upitnika?

Prošlogodišnji dobitnici nagrade HRIO - Hrvatski Kišobran Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

Popunjavanjem našeg prvog HRIO (tadašnjeg DOP) upitnika potaknula nas je želja da saznamo kako stojimo u području društveno odgovornog poslovanja i gdje imamo i koliko prostora za napredak.

Kako vam HRIO služi kao alat za mjerenje svog napretka prema održivosti?

HRIO smatramo izvrsnim alatom za mjerenje napretka kako našeg poduzeća u odnosu na prethodnu godinu i kategorije, tako i u odnosu na prosjek i ostala poduzeća.

Što ste naučili kroz popunjavanje HRIO upitnika?

Popunjavanjem HRIO upitnika počeli smo si češće postavljati pitanja o održivosti i ciljano težiti unapređenju parametara na koje možemo direktno utjecati. Dosta elemenata koje popunjavamo u upitniku smo provodili u praksi, ali nismo imali službenu dokumentaciju. Sustavnim popunjavanjem upitnika, započeli smo i sa kreiranjem službenih dokumenata te ispisivanjem radnih procedura koje se odnose na društvenu odgovornost, ali i održivo poslovanje.

Koje promjene u poslovanju ste pokrenuli kao rezultat provedbe HRIO upitnika?

Prvenstveno smo uspjeli osvijestiti osnovne parametre održivog razvoja i društveno odgovornog poslovanja, a zatim smo započeli s dokumentiranjem procesa zaslužnih za unapređenje održivosti. Idući korak je certifikacija po nekoliko normi kao rezultat unapređenja procesa. Očekujemo prilično glatko ishođenje certifikata jer smo prvo željeli osigurati podlogu za certifikaciju, a onda realizirati sam proces certifikacije. Prvi certifikati će se odnositi na upravljanje kvalitetom (iso 9001) i okolišem (iso 14000).

Što biste poručili hrvatskim gospodarstvenicima u kontekstu postizanja korporativne održivosti?

Ono što bismo mi voljeli poručiti jest to da su vizija, strast, ali i dugoročno ulaganje u zaposlenike od iznimne važnosti za postizanje korporativne održivosti. Uz to nužno je postaviti kvalitetne temelje razvoja poslovanja i transparentnost svih aktivnosti. Bitno je postaviti vrlo jasne vrijednosti koje poduzeće aktivno provodi u svakodnevnom poslovanju što će dodatno osigurati korporativnu, a samim time i društvenu održivost te omogućiti kvalitetan dugoročni razvoj i rast.

Poduzeće Hrvatski kišobran jedina je masovna proizvodnja kišobrana u Europi što je svakako i naša velika konkurentna prednost. Hrvatski kišobran prošao je višestruke razvojne faze od malog kioska, preko veleprodajnog poduzeća pa sve do vodećeg proizvođača kišobrana koji između ostalog proizvodi i za renomirane svjetske brendove poput Ferre-a, Baldininija, Biagiotti, Jean Paul Gaultier-a,… Kao krajnji cilj postavili smo si zadatak stalnog ulaganja u razvoj zaposlenih i procesa te u aktivno provođenje tri ključne vrijednosti poduzeća – iskrenost, jednake šanse za sve i obostranu korist (tzv win-win). Smatramo da je davanje šanse svakoj osobi koja je voljna raditi, obostrana korist, tako smo kao nadogradnju u području zapošljavanja ranjivih skupina, 2022. započeli sa postavljanjem integrativne radionice putem koje smo zaposlili 6 osoba sa statusom invalida koji su se u iznimno kratkom vremenu savršeno integrirali u tim i postali važne karike poslovnih procesa. Za potrebe što veće kvalitete inkluzije osoba sa invaliditetom 2022. zaposlili smo i psihologa koji je značajna podrška kako novo zaposlenima, tako i svima ostalima. U planu je nastavak jačanja integrativne radionice kroz daljnji razvoj programa te povećanje broja zaposlenih osoba s invaliditetom.
Praćenjem i postavljanjem tržišnih trendova, ali i načina izvršavanja aktivnosti, osigurali smo stabilan položaj s tendencijom stalnog sigurnog rasta. Kao važnu kariku u poslovanju, smatramo diseminaciju znanja i iskustva koje kontinuirano potičemo kroz razne panele, konferencije i suradnje sa znanstvenim institucijama, građanima, ali i drugim gospodarstvenicima.
Više o Hrvatskom kišobranu www.hrvatskikisobran.com

#HRIO

Share This