Prošlogodišnji dobitnici nagrade HRIO – SATO d.o.o.

13.07.23. | Intervju, Vijesti

Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) uz potporu Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) 16. godinu za redom dodijeljuju nagrade Hrvatskog indeksa održivosti – HRIO. Povodom otvorenja HRIO natječaja, podsjećamo se prošlogodišnjih dobitnika.

Barbara Ilijaš Juranić iz SATO d.o.o.  podijelila je svoje iskustvo ispunjavanja upitnika s nama.

 

Što vas je potaknulo na ispunjavanje HRIO upitnika?Prošlogodišnji dobitnici nagrade HRIO – SATO d.o.o. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

Priključivanjem HR PSOR-u odlučili smo se značajnije posvetiti pitanjima društvene odgovornosti poduzeća. Sami poslovni i proizvodni procesi unutar tvrtke pokazali su nam da nismo početnici, te da već provodimo mnoge odgovorne prakse. Kada smo čuli za HRIO upitnik i proučili temeljne vrijednosti na kojima se zasniva, uvidjeli smo da mnogo toga već provodimo, ali da ima i područja na kojima moramo poraditi. Tako nam je HRIO postao vodilja u smislu postavljanja ciljeva održivosti i alat kojim mjerimo svoj napredak po područjima koja uključuju: održivo korporativno upravljanje, upravljanje okolišem, radnu okolinu, odnose sa zajednicom, ljudska prava i dječja prava.

Kako vam HRIO služi kao alat za mjerenje svog napretka prema održivosti?

Ispunjavanjem HRIO upitnika pratimo naše rezultate iz godine u godinu i nastojimo poboljšati naše procese u onom dijelu gdje HRIO mjeri da još ima prostora za napredak. HRIO je postao glavni alat za mjerenje našeg napretka prema održivosti, a daje i cjelovit uvid u razinu primjene održivih i odgovornih praksi u poslovanju i mogućnost za uočavanje područja u kojima poduzeća mogu unaprijediti svoje prakse.

Što ste naučili kroz popunjavanje HRIO upitnika?

Na početku, tokom prve godine popunjavanja HRIO upitnika, uvidjeli smo da je HRIO dobra vodilja u smjeru definiranja čimbenika održivosti, a svaka naredna godina popunjavanja je HRIO postavila kao temelj za unaprjeđenje procesa i postizanje ciljeva održivosti.

Bili smo ponosni i na činjenicu što veliki dio iz HRIO upitnika već provodimo. Doduše, neke mjere je trebalo staviti na papir, tim više kako bismo imali i pisani trag naših ciljeva, smjernica, napora i rezultata, ali u konačnici cijeli taj proces samo je davao na važnosti pristupu pitanjima održivosti naše tvrtke čime smo bili jako zadovoljni.

Koje promjene u poslovanju ste pokrenuli kao rezultat provedbe HRIO upitnika?

Prvenstveno smo prilikom popunjavanja HRIO upitnika dobili i nove ideje, a time i pokrenuli promjene u poslovanju. Tako smo odredili osobu koja se bavi pitanjima održivosti, napisali smo Kodeks poslovnog ponašanja i educirali management o antikorupcijskim mjerama, dosegli smo razinu žena na rukovodećim pozicijama od 50%, definirali specifične ciljeve u smislu zaštite okoliša i sl. U kratkom roku smo se doveli do zavidne razine poštivanja propisa koje definira HRIO, te smo u listopadu 2022. godine primili nagradu za upravljanje okolišem za proizvodna poduzeća, što nam je samo dokazalo da idemo pravim putem i da tako trebamo nastaviti i dalje.

Što biste poručili hrvatskim gospodarstvenicima u kontekstu postizanja korporativne održivosti?

Gospodarstvenici u Hrvatskoj su marljivi ljudi koji imaju želju zadržati svoje, isto tako, marljive ljude. Većini je zaista stalo da se zaposlenici ugodno osjećaju u svom radnom okruženju, da im omoguće prava iznad zakonom propisanih i da za nagradu imaju njihovu lojalnost i podršku. S druge su pak strane rezultati koje ti isti zaposlenici postižu.

Kada imate alat koji vam na pristupačan način pruža podršku u mjerenju rezultata i jasno vam daje do znanja koja su to područja na kojima morate poraditi, a na kojima ste već izvrsni, ljudi su taj rezultat koji ostaje i dalje gradi piramidu poslovanja. HRIO daje smjernice kako ljude usmjeriti ih, podučiti i voditi ih, kako pozitivno utjecati na lokalnu zajednicu i upravljati procesima, poslovanjem, pitanjima zaštite okoliša. Nema potrebe zazirati od ispunjavanja upitnika, on može samo biti od velike pomoći.

Tvrtka SATO d.o.o. je od svog osnutka 2008. godine prešla dug put. Unutar samo tri godine od osnutka, tvrtka je pokrenula proizvodnju vlastite linije samoljepivih etiketa koje se koriste u prehrambenoj industriji, u kozmetici, auto industriji, farmaceutici i nezaobilaznoj industriji alkoholnih i bezalkoholnih pića. Strateška odluka pokretanja vlastite proizvodne linije potaknuta je pronicljivim promatranjem tržišnih trendova i sve većom potražnjom za etiketama vrhunske kvalitete.

SATO danas slovi kao jedna od vodećih tvrtki u hrvatskoj grafičkoj industriji sa stečenom reputacijom jedne od najpouzdanijih tiskara u regiji za samoljepljive etikete.

Ono što SATO izdvaja od konkurencije je nepokolebljiva predanost ispunjavanju kratkih rokova, prilagodba rastućim zahtjevima domaćih i inozemnih klijenata, te posvećenost ljudima i održivom poslovanju. Shvaćajući važnost uspostavljanja uzajamno korisnih odnosa sa klijentima i prihvaćanjem najnovijih tehnologija ispisa sa kontinuiranom nadogradnjom proizvodnih procesa najnovijim svjetskim tehnologijama, ulaganjem u zaposlenike i kontinuiranom brigom o održivim praksama koje se uspješno primjenjuju, tvrtka SATO malim, ali važnim koracima stremi ka održivosti koju smatra zalogom za budućnost.

Share This