Projekt CSR in spotlight, namijenjen promicanju važnosti društveno odgovornog poslovanja, održao se kroz dva dana, u srijedu 7. prosinca na kampusu Visokog učilišta Algebra i u petak 9. prosinca na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Dvodnevno događanje u organizaciji tima Društveno odgovorno poslovanje (DOP) unutar udruge eSTUDENT pružilo je platformu predstavnicima iz ukupno šest poduzeća i udruga, koji su okupljenim studentima kroz primjere svojih održivih radnih praksi isticali važnost DOP-a te korporativne brige o zajednici i okolišu.
Na prvom danu koji se tematski usmjerio na business stranu DOP-a, projekt je predavanjem „Create The Beauty That Moves The World“ otvorio Darko Suljučić, CSR communications specialist iz L’Oreala Adrie. Kroz svoje predavanje posebno je istaknuo da CSR, odnosno DOP, obuhvaća svaki odjeljak njihovog poduzeća te da je rezultat sinergije svih zaposlenika, ali i da je puno više od onoga što je ljudima inicijalno vidljivo.
Predstavnik je prezentirao DOP prakse kroz primjere programa stipendiranja Za žene u znanosti koji od 2007. nagrađuje stipendistice nadomak doktorata s područja prirodnih znanosti. Također se osvrnuo na L’Oreal Citizen Day u kojem su zaposlenici hrvatske filijale obavili preko 5 000 volonterskih sati te napore kroz koje se kompanija i u našoj zemlji bori za lakše zapošljavanje pripadnika ranjivih skupina.
Predstavio je i hrvatske udruge koje se bave promicanjem DOP-a i kroz čiji se rad svi možemo educirati poput HR PSOR i ogranka unutar Hrvatske gospodarske komore, a svoje izlaganje završio je najavom obveznog nefinancijskog izvještavanja po kojem će se od 2024. svaka kompanija u Hrvatskoj morati očitovati o svojim društveno odgovornim praksama.
Ericsson Nikola Tesla
Sljedeći predstavnik bio je Ivica Projić iz Ericssona Nikole Tesle koji se na samom početku također referirao na nefinancijsko izvještavanje. Izlaganje u kojem je prezentirao digitalnu platformu za provjeru kvalitete vode iz lokalnih vodovoda, WaterQ, pravi je primjer prikaza rada na jednom društveno odgovornom projektu.
„Mi u timu koji radi na ovom projektu imamo kolege koji su svježe došli s fakulteta i rekao bih da su njihov doprinos i motivacija čak i ključni. Odnosno, upravo oni su ti koji vrlo kvalitetno promišljaju o problematici“, opisao je predstavnik angažman zaposlenika koji su u kompaniju došli brzo po završetku studentskih dana.
Kroz svoju prezentaciju opisao je da projekt promovira brzu i razumljivu komunikaciju s korisnicima te da zajedno sa svojim timom konstantno sagledava načine u kojima big data može pomoći te dodatno olakšati cijeli proces. Kako bi prisutni dobili doživljaj putovanja na jednu od ruralnih lokacija, pokazao je i videozapis iz Kalinja u kojem kolege iz sustava javnog zdravstva također naglašavaju korist ovakve informacijske platforme.
HEARTH thinking&doing
Potom je uslijedio Igor Mladinović, kreativni direktor agencije HEARTH thinking&doing koja je nastala prije dvije godine i koja se od tada posvetila raznim domenama djelovanja, od ženskih prava pa sve do ekologije. U svom predavanju naziva Aktivizam ili kapitalizam – što je učinkovitije za dobrobit društva?, kreativni direktor istaknuo je kako u vremenima kada su na globalnoj razini prirodni resursi gotovo pa istrošeni, velika je važnost u mijenjanju zakona, a sukladno tome i mijenjanju društva.
Nastavno je predstavio primjere društveno odgovornih reklamnih kampanja na kojima su radili sadašnji članovi HEARTHA-a, na nekima i prije nego se navedena agencija osnovala.
Jedna od njih, Trg hrvatskih velikanki, trenutno je i najaktualnija, a u svojoj osnovi ima peticiju za koju se predstavnik nada da će potom dospjeti u zagrebačku skupštinu na raspravu, sve kako bi se na sljedeći Dan žena, Trg hrvatskih velikana ravnopravno podijelio da i velikanke dobiju svoje priznanje.
Na pitanje trebaju li se mladi prije dolaska na radno mjesto o održivim radnim praksama educirati, odgovorio je:
„Apsolutno je važno da se obrazuju jer će ih to dočekati na radnom mjestu i bilo bi dobro da budu u boljoj poziciji nego netko tko radi dugi niz godina, a nije s tim odrastao i ne zna što bi, a DOP mu je kao nametnuta stvar koju odjednom mora napraviti.“
Predavanje tima DOP
Potom je uslijedila prezentacija tima DOP čije su se članice fokusirale na temu multinacionalnih kompanija i njihove primjene „društveno odgovornog“ u svom poslovanju. Kroz predavanje istaknule su poslovanje u sivoj zoni zajedno s primjerima nepoštivanja DOP-a poput prisilnog dječjeg rada, greenwashinga te opasnih kemijskih elemenata u sastavu određenih proizvoda.
Također su prikazale i povijesni pregled DOP-a u svijetu i Hrvatskoj s naglaskom na prvu domaću konferenciju organiziranu 2004.
„Multinacionalne kompanije termin su s kojim smo svi upoznati, ali bilo je zanimljivo staviti ih u kontekst društveno odgovornog poslovanja i prikazati kako iste, kad se zagrebe ispod površine, ne funkcioniraju onako kako nam se čini. Bilo je zanimljivo prenijeti i pročitati nešto o tome i još više se educirati“, otkrila je Beata Patljak, članica tima DOP i jedna od zaslužnih za njihovu prezentaciju.
Kako bi stečena znanja okupljeni mogli provjeriti, a sukladno tome i potvrditi, uslijedio je kviz. Oni s najboljim rezultatima osvojili su nagrade koje su donirali prijatelji i partneri ovog projekta.
„Snašao sam se, većina odgovora bila je u prezentaciji, pa ako se dobro pratilo, moglo se puno i naučiti!“, naglasio je pobjednik kviza Matej Galić.
Zasadi stablo, ne budi panj!
Prvi dan projekta završio je predavanjem Mateje-Anđeline Kramar, predsjednice udruge Zasadi stablo, ne budi panj! koja je dosljedna premisi svoje Udruge na kampus Algebra donijela jednu sadnicu drva ginkgo, dok je za organizaciju ovog događanja imala samo riječi hvale.
„Vidim da su poznata imena bila uključena, stvarno jaka imena za koja i mi znamo da se bave zelenom tranzicijom, svatko od njih na svoj određen način. Mislim da ste svoj posao odradili odlično, od prostora do organizacije!“, poručila je predsjednica spomenute Udruge.
Svoje izlaganje započela je presjekom višegodišnjeg puta koji je njenu Udrugu iz Varaždina doveo do svakog kutka Republike Hrvatske, ali i susjednih zemalja. Okupljenima je potom predstavila ideju ekoloških team buildinga koje u gradskom voćnjaku u Varaždinu provodi njena Udruga, a u kojima sudionici raznih poduzeća ili obrta biraju između 40 aktivnosti s dugotrajnim povoljnim utjecajem na okoliš. Kako to nije jedina aktivnost u koju Udruga uključuje poduzeća dokazuje i njihova kampanja sadnje stabala u kojima po ugovoru i predstavnici istih moraju biti prisutni.
Interaktivno izlaganje uključivalo je i brzu brainstorming sesiju kroz koju je prikazana važnost korištenja biootpada pogotovo na zemljanim površinama gdje se biljni život ponovno treba revitalizirat.
- prosinac ugostio je novu skupinu predavača
Drugi dan projekta s fokusom na teme iz domene društva (community) održao se na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Prvo izlaganje imala je Lara Šercar, koordinatorica skupine Community unutar udruge eSTUDENT, koja je okupljenima predstavila ulogu naše Udruge u promicanju društveno odgovornih aktivnosti.
Mazars
Ana Talajić, HR managerica i CSR ambasadorica revizorske kompanije Mazars, okupljenima je predstavila volonterske projekte tvrtke koja je prema njenim riječima: „Svjesna budućnosti koju trebamo ostaviti našim generacijama kako bi izgrađivali snažnije i održivije gospodarstvo.”
U svojoj prezentaciji prikazala je Bee Sustainable akciju koja je kroz dvije godine pružila pomoć ugroženim pčelama s naših prostora. Također je predstavila projekt 72 sata bez kompromisa, zajedno s akcijama u kojima zaposlenici Mazarsa organiziraju filmske projekcije za starije osobe, čitaju priče pacijentima u dječjoj bolnici te brinu o darivanju najmlađih u vrijeme božićnih i uskršnjih blagdana.
Tog petka moglo se čuti i o njihovom planu koji do 2024. ima za cilj rodno izbalansirati svoj bazen poslovnih talenata, a upravo mali koraci, poput recikliranja i ukidanja plastike u njihovim uredima, ključni su za prijelaz na održivost i boljitak cijele zajednice.
Više o DOP-u svatko može naučiti iz izvještaja koji su dostupni na njihovoj web stranici, a naglasila je da im se studenti s idejama za razne akcije svakako mogu javiti.
Nakon ovog predavanja ponovno su uslijedile prilike za provjeravanje i nagrađivanje usvojenog znanja. Putem kviza testiralo se sve što su okupljeni u dva dana imali prilike čuti, a kako bi se što više nagrada moglo podijeliti, tim DOP osmislio je i zanimljivu križaljku.
ROCKWOOL
Kraj ovog društveno odgovornog projekta došao je po završetku predavanja Anđelke Toto Ormuž, voditeljice korporativnih poslova iz poduzeća ROCKWOOL Adriatic koja je, impresionirana brojem okupljenih, izrazila da upravo ovakvi susreti predstavljaju dobru platformu mladima da šire svoja znanja.
Prema njenim riječima, svaki bi poslodavac trebao tražiti mlade ljude koji su ambiciozni i vrijedni, dok su studentima ovakva događanja od izrazite važnosti jer pružaju priliku za networking i prezentaciju potencijalnim poslodavcima.
U svojem se predavanju fokusirala na dobrobit proizvoda od kamene vune koji imaju bitnu ulogu u očuvanju zdravlja ljudi te također čine i bitan faktor u energetskoj učinkovitosti. Njihova kompanija za jedan od ciljeva ima smanjivanje emisije CO2 (do 2034. žele smanjiti za čak 30 %), dok je njihov proizvodni pogon u Istri najveća greenfield investicija u državi.
Također se dotakla i njihovog programa stipendiranja Je li plava boja vaše latice? koji je kroz 14 godina pružio priliku studentima da stručne prakse i studentske poslove iskuse upravo u njihovoj kompaniji. Objasnila je da se isti mogu obavljati u njihovom istarskom pogonu kao i u zagrebačkom uredu te da svaki student dobiva kvalitetnog mentora s područja koje studira.
Nova znanja i zadovoljni studenti
Projekt koji je i ove akademske godine educirao studentsku populaciju o važnosti društveno odgovornog poslovanja, ponovno se pokazao uspješnim. Među okupljenima studentima, prijašnje poznavanje ovoga pojma osjetno je variralo, no svi su bili složni o korisnosti ovog događanja.
„Uopće dosad nisam bio upoznat s tim kroz moj fakultet niti smjer. Svi bi trebali znati ono što smo mi danas naučili, barem kroz nekakve radionice ako ne kroz same kolegije“, poručio je Benjamin Peronja, student Pomorske nautike na Sveučilištu u Splitu.
Oni koji su određena znanja već posjedovali, istaknuli su druge zanimljivosti:
„Kako sam student Ekonomike energije i okoliša, često spominjemo društveno odgovorno poslovanje. Smatram da, iako se time često bavimo na smjeru, nekad je teško razlikovati posluju li firme društveno odgovorno ili je još jedan oblik greenwashinga“, izjava je Tome Vlajčića, studenta 5. godine Ekonomskog fakulteta.
Saznaj više!
Ako želiš saznati više informacija o samoj Udruzi ili sličnim projektima, posjeti našu web stranicu ili društvene mreže – Facebook, Instagram i LinkedIn. Kako ne bi propustio/la novosti koje donosimo u novoj akademskoj godini, možeš se pretplatiti na newsletter.