izvor: IKEA Hrvatska
Društveno odgovornom kampanjom „Prihvaćanje počinje kod kuće“, pokrenutom povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije, IKEA Hrvatska podsjeća da svatko ima pravo na dom u kojem će se osjećati dobrodošlo i prihvaćeno
Treću godinu zaredom IKEA Hrvatska 17. svibnja obilježava Međunarodni dan borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije (IDAHOT). Toga dana tradicionalno podiže zastavu u duginim bojama ispred svoje robne kuće u Zagrebu, a pokrenula je i kampanju Prihvaćanje počinje kod kuće, kojom želi potaknuti što veći broj ljudi na stvaranje suosjećajnih i uključivih domova i zajednica, omogućavajući bolji život LGBT+ zajednici.
Društveno odgovorna kampanja potaknuta je istraživanjem koje je tvrtka provela među mlađom LGBT+ populacijom u Zagrebu, ali i ostalim gradovima koje uključuje IKEA Jugoistočna Europa (Bukurešt, Beograd, Ljubljana). Istraživanje je tako pokazalo da se oko 2/3 mladih pripadnika LGBT+ zajednice u Zagrebu ne osjeća potpuno prihvaćeno u svojim domovima nakon što članovima svoga kućanstva obznane svoju seksualnu orijentaciju ili rodni identitet, a čak 13 % primorano je napustiti vlastiti dom. Stoga ovom kampanjom IKEA skreće pažnju na probleme s kojima se suočavaju LGBT+ osobe.
„Za nas obilježavanje IDAHOT-a znači zalaganje za pravedniji i ravnopravniji svijet u kojem se svi osjećaju dobrodošlo, poštovano i cijenjeno – onakvi kakvi jesu. Želimo dati svoj doprinos kao poslodavac, ali i pružanjem podrške zajednici. Uvijek se trudimo stvoriti uključivo radno okruženje u kojem se svi naši zaposlenici osjećaju slobodno biti ono što jesu i provoditi kontinuiranu edukaciju svojih zaposlenika o različitim identitetima i izazovima s kojima se suočavaju pripadnici različitih manjinskih skupina. O ovim pitanjima nastojimo govoriti i javno kako bismo inspirirali i druge, a ove smo godine osobito posvećeni prihvaćanju kod kuće. Vjerujemo da stvaranjem suosjećajnijih i uključivih domova možemo doprinijeti i razvoju bolje zajednice“, rekao je Nikolaos Migkianis, direktor tržišta IKEA Hrvatska.
Podizanje zastave i društveno odgovorna kampanja nastavak su višegodišnjih aktivnosti koje IKEA provodi u postizanje LGBT+ ravnopravnosti.
Uz kontinuirane edukacije djelatnika kojima im pomaže u suočavanju s nesvjesnim predrasudama, IKEA u sklopu ovogodišnje kampanje za svoje djelatnike organizira radionicu „žive knjižnice“ u suradnji s udrugom LORI iz Rijeke, čiji je cilj doprinijeti boljem razumijevanju i prihvaćenosti osoba s različitim identitetima.
U protekle tri godine IKEA Hrvatska podržala je rad udruga koje se bore za LGBT+ ravnopravnost, među kojima su Zagreb Pride, Iskorak te LGBT Centar Split.
Više informacija o kampanji i aktivnostima koje IKEA provodi dostupno je na internetskoj stranici.