Odgovorno poslovanje izlaz iz krize

11.04.10. | Vijesti

poslovni.hr, 6. travanj 2010.

Zagrebačka škola ekonomije i menagementa (ZŠEM) organizira ove godine 9. međunarodnu konferenciju o korporacijskoj društvenoj odgovornosti. ZŠEM konferenciju koja će se održati od 16. do 18. lipnja organizira u suradnji sa Social Responsibility Research Networkiom (SSRNet) i izdavačkom kućom Mate. Glavni medijski pokrovitelj konferencije je Poslovni dnevnik.

DOP je više od sponzorstava
Očekuje se sudjelovanje 150 uglednih svjetskih i domaćih stručnjaka iz akademske i poslovne zajednice. Kako su objasnile Elizabeta Ivančević, voditeljica projekata ZŠEM-a, i Jelena Debeljak, asistentica na Katedri za menagement, do sada je potvrđen dolazak predstavnika iz 25 zemalja, a konačan broj će, očekuju na ZŠEM-u, biti veći. Konferencija će se održati u ZŠEM-ovu kampusu na Jordanovcu. Inače, prva ovakva konferencija održana je 2003. na sveučilištu London Metropolitan. Prošle godine bila je u Cape Townu, a 2011. bit će u New Orleansu. Nakon prve konferencije osnovana je SRRNet, mreža koja okuplja akademike (za sada ih je više od 600) zabrinute temetikom društveno odgovornog ponašanja organizacija. Mrežu predvode profesor David Crowther s engleskog sveučilišta De Montfort i profesor Guler Aras s turskog sveučilišta Yildiz Technical. Prema riječima osnivača SSRNet-a društveno odgovorno poslovanje je dobrovoljna odluka o odgovornom ponašanju prema gospodarstvu, društvu i okolišu. To nisu samo sponzorstva i humanitarne akcije kao što se to najčešće doživljava u slabije razvijenim gospodarstvima. Riječ je o puno složenijem razvoju odnosa sa zaposlenicima, zajednicom, kupcima, dobavljačima i drugima radi zadovoljavanja potreba svih, a jačanja lojalnosti zaposlenika, reputacije poduzeća i konkurentnosti na tržištu. Je li moguće biti društveno odgovoran ako je svrha postojanja i cilj svake tvrtke poslovanje s dobiti, a u krizi, čak i preživljavanje? Zagovaratelji DOP-a tvrde da bi društvena kontrola trebala ući u naš psihološki prostor kao nešto pomoću čega se procjenjuje kakav je socijalni učinak tvrtke kao što se u računovodstvu procjenjuje njezin financijski učinak. Na taj način utire se put prema novom društvenom ugovoru između svih sudionika u korporacijskom svijetu.

Nogomet, GMO i zoološki vrtovi
Predsjedatelj ovogodišnje konferencije je profesor Kristijan Krkač. Teme o kojima će se raspravljati su raznolike. Tako će profesor Christos Anagnostopoulus sa sveučilišta Salford govoriti o mogućnostima korištenja nogometa u društveno odgovornim programima, turski profesor Seminur Topal bavit će se temom genetički modificiranih proizvoda, dok će Tina Lee Odinsky Zec sa ZŠEM-a obraditi temu o modernim zoološkim vrtovima.

Etika – glavna norma
Cilj društveno odgovornog poslovanja je da se granica između etičkog i zakonitog ponašanja pomiče tako da organizacija ispunjava svoju etičku odgovornost ne samo time što se njezino djelovanje odvija u okviru zakonskih limita nego se od nje prije svega očekuje ponašanje u skladu sa širim vrijednostima i moralnim očekivanjima što ih postavlja društvo. Organizacije djeluju u okruženju okoline koju čine konkurenti, potrošači, dobavljači, zakoni i odredbe o njihovu provođenju, te društvene norme i vrijednosti.

Share This