OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023.

7.06.23. | Aktivnosti, Događanja, Vijesti

Hrvatski indeks održivosti (HRIO) – otvoren natječaj za ocjenjivanje dobrovoljnih održivih praksi poduzeća u Hrvatskoj

Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) otvorili su 6. lipnja natječaj Hrvatskog indeksa održivosti (HRIO). Poduzeća mogu pristupiti platformi putem poveznice: https://hrio.hrpsor.hr/register, i popuniti upitnik do kraja rujna.

Tim povodom održali smo konferenciju, tijekom koje se uvodno prisutnima obratila Nataša Novaković, direktorica za ESG u HUP-u, koja je istaknula kako će HUP pratiti transformaciju poduzeća i pomoći im u postizanju održivosti vlastitim aktivnostima, a jedna od aktivnosti upravo je i podržavanje HRIO projekta. Dr. sc. Mirjana Matešić, direktorica HR PSOR-a, predstavila je rezultate natječaja iz prijašnjih godina te je istaknula kako podatci za protekle dvije godine pokazuju da se s visokom pozitivnom korelacijom može povezati uspjeh u HRIO-u i prosječan poslovni uspjeh ili prihod po zaposlenom. Tijekom konferencije, kroz panele se razgovaralo s članovima Komisije natječaja i predstavnicima kompanija koje su prethodnih godina bile dobitnice nagrada u jednoj od kategorija.

OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr   OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

U prvom panelu sudjelovali su članovi Komisije za ocjenu HRIO upitnika prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, dr. sc. Paul Stubbs znanstveni savjetnik u trajnom zvanju na Ekonomskom institutu Zagreb i Milka Kosanović, direktorica odnosa s članstvom u Hrvatskoj udruzi poslodavaca, a panel je moderirala dr. sc. Mirjana Matešić.

Ugodno sam iznenađena brojem prekrasnih projekata koje provode kompanije, a s kojima sam se imala priliku upoznati kao članica Komisije. Želim naglasiti da svi zajedno moramo više raditi na edukaciji kako bi pomogli kompanijama koje su možda još nesigurne u provedbi aktivnosti usmjerenih na transformaciju. Posebno mi je drago istaknuti kako su kompanije svjesne da njihov odnos i opredijeljenost prema održivosti ima utjecaj na postizanje profita, istaknula je Milka Kosanović.

Kod kompanija osobno prije svega tražim autentičnost, a posebno vrednujem kada kompanija jasno opisuje procese koje provodi ili zbog čega nešto nije učinila. To znači da prepoznaje vlastiti utjecaj, da trenutno njime ne upravlja, ali će vjerojatno u budućnosti uspostaviti procese upravljanja. Želim istaknuti kako je HRIO upitnik izvanredan alat za učenje unutar kompanije i učenja unutar čitave poslovne zajednice te može biti motor za izvještavanje, kazao je dr. sc. Paul Stubbs.

Kada se osvrnemo na proteklih petnaest godina provedbe natječaja HRIO, moram istaknuti kako nam namjera nije bila nagrada, već edukacija. Za mene, pobjednik je svaka kompanija koja je pokušala popuniti upitnik, budući da ulaganje u održivost predstavlja temelj konkurentnosti na dugi rok, istaknuo je prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić.

OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

U drugom panelu sudjelovali su dobitnici glavnih nagrada HRIO, Krešimir Mikulandra, koordinator razvoja ljudskih resursa u AD Plastik-u, Goran Mikac, direktor reGALERIJE dio RGNC grupa, Marta Brkić, direktorica Dvokut-ecroa i Vlatka Dokoza, viša stručnjakinja za računovodstvo i financije, Odašiljači i veze, a panel je moderirala dr. sc. Mirjana Matešić.

Prvi puta smo popunili upitnik 2011. godine i tada sam po zaprimanju informacije o nagradi bila izuzetno ushićena. Određene procese, koje smo radili možda nesustavno, nestrukturirano i intuitivno, sada smo strukturirali, propisali procese, formalizirali, i u tome vidimo stvarnu vrijednost HRIO upitnika“, izjavila je Marta Brkić.

Kao jedan od važnih segmenata održivosti želim istaknuti činjenicu da je Uprava AD Plastika svojim razumijevanjem i podržavanjem određenih inicijativa, kao i ciljevima koje je inkorporirala u glavnu razvojnu strategiju kompanije, stvorila prostor i mogućnost da zaposlenici na operativnoj razini provedu zacrtane aktivnosti i postignu željene ciljeve. To je prepoznato i kroz popunjavanje upitnika i nagrade koje smo dobili, na koje smo izuzetno ponosni, istaknuo je Krešimir Mikulandra.

Izuzetno sam ponosan na činjenicu da smo kao kompanija, uspjeli privući mlade ljude, što je danas svakako velik izazov. Aktivno ćemo raditi na daljnjem unaprjeđenju vlastitog poslovanja, a nagrada koju smo dobili zapravo je obveza koja nas tjera da i dalje radimo na poboljšanjima kako bi sutra bili bolji, izjavio je Goran Mikac.

Popunjavajući HRIO upitnik prepoznali smo područja u kojima možemo učiniti poboljšanja i HRIO nas je potaknuo na promjenu vlastitih procesa u vidu unaprjeđenja i korakom naprijed. To je i motiv zbog kojeg iz godine u godinu popunjavamo upitnik“, naglasila je Vlatka Dokoza.

OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

U trećem panelu sudjelovali su dobitnici nagrada HRIO za područje Održivo korporativno upravljanje, Antonija Lončar, direktorica Marketinga, komunikacija i društvene odgovornosti, Ericsson Nikola Tesla i Ljudmila Bratko Gašpić, menadžerica korporativnih poslova, Heineken Hrvatska, a panel je moderirala Milka Kosanović.

Uvijek ima u poslovnom životu prostora za unaprjeđenje aktivnosti. Nagrade nisu motiv, već poticaj da i dalje aktivno radimo na poboljšanjima. Mi tražimo od svih svojih partnera i klijenata visok stupanj integriteta koji je temelj održivog upravljanja i stoga su obvezni potpisati naš Kodeks etike u poslovanju, a svi zaposlenici, od uprave do izvršnog rukovodstva, uključeni su u osiguravanje i provedbu održivih praksi“, istaknula je Antonija Lončar.

Održivost je integrirana u sve razine upravljanja u Heinekenu. Imamo multifunkcionalni tim koji prati provedbu ciljeva koji su dio naših godišnjih i strateških planova. Uloga Uprave i strateški okvir izuzetno je važan u kompanijama jer Uprave se mijenjaju, a važno je da smjer razvoja kompanije ostane nepromijenjen“, Ljudmila Bratko Gašpić.

OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

U četvrtom panelu sudjelovali su dobitnici nagrada HRIO za područje Radna okolina, Nataša Odak, menadžerica Razvoja ljudskih resursa, dm-drogerie markt i Helena Radić Bosanac, direktorica Sektora korporativnih komunikacija i DOP-a Grupe pića u Jamnici plus, a panel je moderirao prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić.

Želim istaknuti da smo našim djelatnicima u periodu pandemije osigurali psihološku pomoć kako bi umanjili njihovu zabrinutost i strah te smo ih educirali kako da se nose s nastalim izazovima. Naš podržavajući pristup usmjerili smo na sve zaposlene i u smislu financijske pomoći što se pokazalo jako dobrim. Sve ovo pokazuje kako je važno razvijati vještine prilagodbe brzim promjenama kojima smo danas okruženi i u kojima je važno da odmah reagirate, naglasila je Nataša Odak.

Nagrada u području Radne okoline, koju smo dobili 2022. godine, potvrda je da smo na dobrom putu i da radimo dobre stvari. Istaknula bi kako mi imamo kolektivni ugovor u kompaniji koji osigurava prava zaposlenicima viša od uobičajenih u sektoru, no posebno smo ponosni na činjenicu da upravljamo ovim procesima. I dalje radimo na unaprjeđenjima, a sada imamo situaciju da je održivost dio naše strategije te je čitava upravljačka struktura uključena u provedbu ciljeva, što osigurava održivost poslovanja, istaknula je Helena Radić Bosanac.

OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

U zadnjem panelu sudjelovali su dobitnici nagrada HRIO za područje Upravljanje okolišem, Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija, Kaufland i Deana Stipanović, direktorica korporativnih poslova, Valamar Riviera, a panel je moderirala Dijana Varlec iz HR PSOR-a.

Trebamo kao kompanije shvatiti kako je održivost i usklađivanje poslovanja proces koji nikada ne staje i kojim se treba kontinuirano provoditi. HRIO upitnik pomogao nam je da prepoznamo na koji način možemo pristupit određenim procesima i kako promijeniti interne procedure gdje je to potrebno. Posebno smo u području okoliša napravili značajne iskorake na koje smo izuzetno ponosni, primjerice s otvaranjem Valamar Amicor Green Resorta, prvog zelenog održivog ljetovališta u Hrvatskoj, napomenula je Deana Stipanović.

Možda drugi natječaji nisu toliko zahtjevni kao HRIO, no upravo je u tome njegova posebnost, da vas potakne na promišljanje o vlastitim aktivnostima i procesima u kojima je moguće napraviti poboljšanja. Posebno je važno prikazati i negativne utjecaje koje kompanija generira što doprinosi transparentnoj komunikaciji s dionicima. Mi kao kompanija imamo velik broj primjera projekata koje provodimo u ovom području na koje smo ponosni, i smatramo kako je nužno pitanja održivosti uključiti u sve segmente poslovanja, istaknula je Marija Franić.

OTVOREN natječaj Hrvatski indeks održivosti (HRIO) 2023. Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj - Dop.hr

 

Rok za popunjavanje upitnika je 29. rujna 2023. godine do ponoći. Više informacija o samom natječaju možete pronaći ovdje

Prijava i pristupanje popunjavanju HRIO upitnika moguće je putem linka: https://hrio.hrpsor.hr/register.

Kontakt:
dijana.varlec@hrpsor.hr             01 223 0677

nikolina.renic@hrpsor.hr           01 223 0678

Share This